SEO Optimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel Zoekmachine Optimalisatie. Dit zijn alle activiteiten om webpagina’s van je website hoog te laten scoren in de zoekresultaten van een zoekmachine.

Je website/e-commerce op de eerste pagina met de 10 beste zoekresultaten krijgen, verdient dus al je aandacht. Hoe hoger je website in de resultaten staat, hoe meer bezoekers je website/e-commerce zal aantrekken.

Wanneer SEO?

Je kan het liefst zo vroeg mogelijk met SEO optimalisatie beginnen aangezien dit een lange termijn project is.

Het ideale moment om dit te doen, is wanneer je een nieuw webdesign voor je site overweegt of een nieuwe website wilt laten ontwikkelen.
Ik zorg ervoor dat je website mobiel en zoekmachinevriendelijk ontworpen wordt.

On-page optimalisatie

Met de on-page zoekmachine optimalisatie pak ik de technische en inhoudelijke kant van de website aan, met andere woorden, het webdesign dus.

Ik start in de voorbereiding, daar doe ik een vooronderzoek naar je concurrenten en hun geleverde optimalisatie inspanningen. Ik zorg voor een goede toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van de website. Het ontwerp van het webdesign vormt de basis van het ganse optimalisatieproces.

Off-page optimalisatie

De  off-page zoekmachine optimalisatie focust op het verhogen van de algemene populariteit van de website op relevante online platformen en sociale media.

SEO zoekmachine optimalisatie is een continu proces. Google past de spelregels telkens weer aan. Hier speelt de kwaliteit en relevantie van de verwijzende links naar de website de belangrijkste rol in de off-page zoekmachine optimalisatie.

Voordelen van SEO

Een hogere positie in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines, zorgt voor een betere vindbaarheid van je website. Dat levert meer bezoekers op.

Door bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen, krijg je een geloofwaardige reputatie. Jouw bezoekers krijgen dus meer vertrouwen in jouw website.

Jouw website bevat de informatie waarnaar je bezoekers op zoek zijn. Net op het moment dat ze dus een nood hebben aan jouw producten of diensten. Zo krijg je de juiste bezoeker op de juiste plaats.

Waarom geld uitgeven aan adverteren als het niet hoeft. Goede SEO brengt jouw website hoog in de zoekresultaten zonder dat je er geld hoeft aan te besteden.

Belang van link building

Link building of linkopbouw is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie.

Het was al van belang in het pre-Googletijdperk toen de frequentie van backlinks door zoekmachines werd geteld als populariteitsgraadmeter voor een bepaalde webpagina.
Met de opkomst van het PageRank-algoritme van Google werd niet alleen de absolute hoeveelheid backlinks naar een bepaalde webpagina geteld, maar ook de individuele waarde van elke backlink met behulp van een recursief algoritme.

 Door middel van de Google Panda-update wil Google kwaliteit van de content op de pagina beter herkennen. Met de Google Penguin update is Google beter in staat geworden om de kwaliteit van links te herkennen. Hierdoor is de kwaliteit van de links die een website heeft belangrijker geworden voor het behalen van hogere posities in Google.

Hoe hoger klimmen in een zoekmachine?